Houdbaarheid en verschraling

De houdbaarheid van leiders is mede afhankelijk van de wijze waarop de mensen in zijn of haar omgeving op hen reageren. Soms heftig, soms terughoudend maar meestal gelaten. Wat moet je met […]

Lezen

Hoe kijkt u naar uw klanten?

Hoe kijkt u naar uw klanten? Als een cash cow, de kip met de gouden eieren of als een noodzakelijk kwaad? U moet er van leven, maar voor de rest […]

Lezen

Klanten? Nee Fans!

Klanten als fans. Ik moest er inderdaad een paar jaar geleden ook aan wennen. Een beetje om lachen zelfs. Hebben bedrijven en merken dan fans? Ja. Klanten kunnen tegenwoordig kiezen. Meer […]

Lezen

Investeren in de klant

Waarschijnlijk prent óók u uw medewerkers in om toch vooral commercieel te zijn. Ik ken branches waar men ooit dacht dat een commerciële instelling van de medewerkers het tij kon […]

Lezen

Wie staat bij u centraal?

Een klantgerichte cultuur is allesbepalend voor het succesvol opereren. Immers, u doet het toch allemaal voor de klanten? Dat komt echter niet vanzelf aanwaaien als een koele frisse bries. Het […]

Lezen

Tevreden? Zeker weten!

Er worden bergen geld uitgegeven aan marketingcampagnes, netwerkbijeenkomsten en andere events om nieuwe klanten binnen te halen. Heel veel dienstverleners leggen de focus op nieuwe klanten. Is dat wel zo slim? […]

Lezen

Misschien of zeker weten?

Zijn uw klanten op en top tevreden? Overtreft u hun verwachtingen? Misschien of zeker weten? Steeds weer een topdienst leveren is niet simpel. De beste producten leveren tegen de meest […]

Lezen

Ook een beetje control freak?

Heeft u ook zo graag de touwtjes in handen? Een logisch gevolg van uw leiderschap, verantwoordelijkheidsbesef en inzichten, denkt u wellicht. Fout! Moderne leiders geven graag de ander ruimte. Ruimte […]

Lezen

In beweging komen

Bent u een beetje wendbaar als leider? Niet direct ‘ja’ roepen. Het valt mij namelijk in toenemende mate tegen dat ondernemers zo vaak de weg van de minste weerstand kiezen. Het er […]

Lezen

Sprekende cijfers

Laat getallen sprekende cijfers worden. Inzicht in cijfers. Voor een ondernemer van levensbelang. Ondernemen vraagt om permanent zicht op de resultaten en prestaties van vandaag. Dat kan gelukkig ook dankzij de […]

Lezen

© Hans Klaasse.